İşsizlik maaşı, asgari ücrete yapılan zam ile beraber artış gösteriyor. En son ocak ayında yapılan zam oranının ardından yeni ücret belli olmuştu. Şimdi gözler bugün yapılacak olan asgari ücret zam toplantısına çevrildi. Peki, işsizlik maaşı ne kadar ve alma şartları nelerdir?
1/3
İşsizlik maaşının ne kadar olduğu merak ediliyor. İşsizlik maaşı asgari ücrete yapılan zam ile beraber artış gösterecek. Bugün yapılacak olan asgari ücret tespit komisyonu toplantısının ardından yeni işsizlik maaşı da netlik kazanacak. Mevcut olarak işsizlik maaşı en düşük 1986 lira, en yüksek de 3972 lira olarak ödeniyor.
İŞSİZLİK MAAŞI DEĞİŞECEK Mİ?
Çalışanın ortalama brüt kazancının yüzde 40’ı kadar işsizlik maaşı ödeniyor. En fazla işsizlik ödeneği ise aylık brüt asgari ücretin yüzde 80’ini geçemiyor. Mevcut olarak işsizlik maaşı en düşük 1986 lira, en yüksek de 3972 lira olarak ödeniyor. İşsizlik maaşından yüzde 0.00759 oranında da damga vergisi kesintisi yapılıyor. Açıklanacak yeni rakamla birlikte işsizlik maaşları da netleşmiş olacak.
İŞSİZLİK MAAŞI ALMA ŞARTLARI
İşsizlik maaşı alma şartları ile ilgili İŞKUR’un resmi internet sitesinde yer alan bilgiler şu şekilde:
Kendi istek ve kusuru dışında işsiz kalmak,
Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün hizmet akdine tabi olmak,
Hizmet akdinin feshinden önceki son üç yıl içinde en az 600 gün süre ile işsizlik sigortası primi ödemiş olmak,
Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine şahsen ya da elektronik ortamda başvurmak,
