featured

Emeklinin Yeni Maaşı Belli Oldu: İşte Resmi Rakamlar!

0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Milyonlarca emeklinin merakla beklediği Ocak 2026 zam takvimi netleşti. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu, en düşük emekli maaşını 20 bin liraya çıkaran kanun teklifini resmen kabul etti. AK Parti tarafından sunulan ve SSK ile Bağ-Kur emeklilerini yakından ilgilendiren düzenleme, enflasyon oranının üzerinde bir artışla hayata geçiriliyor.

Zam Oranı Enflasyonu Geçti

2025 yılının Temmuz ayında 16 bin 881 lira olarak uygulanan en düşük emekli maaşına, yaklaşık yüzde 18,48 oranında zam yapıldı. Bu artış, aynı döneme ait yüzde 12,19’luk 6 aylık enflasyon oranının yaklaşık 6 puan üzerinde gerçekleşti. Yapılan bu “refah payı” dokunuşuyla en düşük aylık net 20 bin TL olarak belirlendi.

Yaklaşık 5 Milyon Emekli Faydalanacak

Düzenlemenin etki alanı da oldukça geniş. Daha önce en düşük maaş desteğinden 4 milyon 11 bin kişi yararlanırken, yeni sınırın 20 bin TL’ye çekilmesiyle bu sayı 4 milyon 917 bin kişiye yükseldi. Bu artışın kamu bütçesine 2026 yılı maliyetinin ise 110,2 milyar lira olması öngörülüyor.


Zamlı Maaşlar Ne Zaman Yatacak? (Ödeme Takvimi)

Düzenlemenin komisyondan geçmesiyle birlikte, emeklilerin tahsis numaralarına göre maaş alma tarihleri de netleşti.

4A (SSK) Emeklileri Ödeme Günleri

SSK emeklileri, zamlı maaşlarını 17-26 Ocak tarihleri arasında alacaklar:

  • Son rakamı 9 olanlar: 17 Ocak

  • Son rakamı 7 olanlar: 18 Ocak

  • Son rakamı 5 olanlar: 19 Ocak

  • Son rakamı 3 olanlar: 20 Ocak

  • Son rakamı 1 olanlar: 21 Ocak

  • Son rakamı 8 olanlar: 22 Ocak

  • Son rakamı 6 olanlar: 23 Ocak

  • Son rakamı 4 olanlar: 24 Ocak

  • Son rakamı 2 olanlar: 25 Ocak

  • Son rakamı 0 olanlar: 26 Ocak

4B (Bağ-Kur) Emeklileri Ödeme Günleri

Bağ-Kur emeklileri için ödemeler 25-28 Ocak tarihleri arasında yapılacak:

  • Son rakamı 9, 7, 5 olanlar: 25 Ocak

  • Son rakamı 3, 1 olanlar: 26 Ocak

  • Son rakamı 8, 6, 4 olanlar: 27 Ocak

  • Son rakamı 2, 0 olanlar: 28 Ocak

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter